onsdag 8 juni 2016

Smått blir stort

Ibland tappar man proportionerna. För mig händer detta oftast när jag är trött eller har mycket om mig eller när omgivningen agerar lite överdrivet.
För en vecka sedan kom det upp en lapp på husets anslagstavla om att vattnet skulle stängas aven nionde juni. Samma lapp kom sedan genom brevinkastet. Sedan ringde kommunen upp oss på fasta linan och varnade. Samma eftermiddag fick både maken och jag sms med varning och länk till mer info.
Hela dagen idag har jag till och från oroat mig för att vi ska glömma att fylla dunken som jag tog fram redan igår. Och att vi ska glömma att hälla vatten i flaskor och kannor. Och badkaret...fast det har vi inget.
Nu är dunken fylld och så har jag till slut tagit till mig att avstängningen är mellan 4 och 7. På morgonen. Troligen sover jag mig förbi större delen av den tiden. 
Möjligen vill jag koka en kopp te. 
Men jag är redo!

3 kommentarer:

KataM sa...

Ja, det där ska nog räcka till en morgonkopp. ;-)

AnJa sa...

Ja må säga att de var duktiga att informera om avstängningen. Man kan tro att de skulle stänga av det en vecka :-)

fale artut sa...

Haha, ja du, ibland undrar man över sig själv och sin hjärna..... Hoppas att det går bra!!