onsdag 11 maj 2016

Doftande paket. Och andra

Häromdagen sa maken i telefon att jag fått ett litet paket med posten.  Tror att han ville muntra upp sin trötta fru på hemvägen. Det visade sig vara en humörhöjare,  ett doftande paket med vitlöksklyftor och vitlökssalt med örter från Jämtland!

Tack,  Fale Artut! 
Klyftorna är inte provsmakade ännu men några korn av saltet på potatismos blev fantastiskt!
Igår fick jag andra doftande paket, tre säckar med ull! Present från kollegans far och den verkar bra sorterad denna gången!

Dessutom har jag fått paket med garn.  Insåg för ett tag sedan att jag hade för lite till koftan jag håller på med och började planera för en väst... Garnet tillverkas inte mer men jag finkammade nätet och hittade, skickade efter och fick... fel garn.
Så nu har jag upprepat finkamningen, hoppas det funkar denna gången!
Har också spunnit lite, eller med mina mått mätt, rätt mycket. 335 m tretrådigt i ull-och bambublandning. Vet inte just nu vad det väger. Härligt mjukt och mer cerise än bilden visar. 

4 kommentarer:

AnJa sa...

Spunnit mycket! enligt mina mått mätt. Jag måste bara komma igång och spinna snart igen. Det var så roligt och rofyllt.
Jag fick åxå ett så härligt väldoftande paket. 2 Vitlöksklyftor fick piffa upp stekt blomkål härom dagen, men örtsaltet har jag kvar att smaka på.

KataM sa...

Åh, det är härligt med paket!

Det låter spännande med ull och bambu. Blir väldigt sugen på at spinna när jag ser ditt vackra garn.

fale artut sa...

Oj, så mycket du har spunnit! Så fint garn! Du är duktig du! Vitlöksklyftorna är skördade Augusti 2015, de blir "kraftfullare" med tiden, men är snällare än importerade.

Rosenvante sa...

Hej Cecilia!
Nu har jag läst tillbaka i din blogg och sett allt fint du gjort. En sak som grep mej speciellt var ditt inlägg om promenaden som maken var med på. Tänker tillbaka ett år och vet vad ni gick igenom då, så glädjen är stor över att det gått så bra, att han är så pigg igen och såklart att ni fick denna chans. Kram