fredag 8 maj 2015

Konsert och stickcafé

Igår hade sonens orkester konsert på Kåken, dvs gamla Härlanda häkte. Där finns bland annat ett fint bibliotek och café. När jag kom var det fullt i caféet där konserten skulle vara. Så jag ställde mig vid sidan och tog fram min stickning och blev omedelbart inbjuden att sitta ned vid ett bord med slöjdande människor. En sådan fullträff, lyssna på sonens orkester OCH dricka kaffe OCH sticka! Ibland och plötsligt händer det! :-)
Jag stickade på dotterns lintröja. Stickglädje!


4 kommentarer:

fale artut sa...

Låter fantastiskt roligt!!

KataM sa...

Det låter som en riktig höjdare!

aliel sa...

Härligt! Vilken typ av musik rör det sig om? Kan tänka mig att det påverkar sticktempot :)

Rosenvante sa...

Tänk vad en stickning kan åstadkomma, nu fick du sittplats och kaffe också medans du njöt musiken.