fredag 10 april 2015

Restgarnssockor

Fyra pyttesmå nystan fabel i två färger, brunt och brandgult, samt två mininystan röd-gult Hot socks har tagit slut. Jag kompletterade med svart fabel till förstärkt häl och avslutande kant.

Två, tre eller fyra varv av varje färg så lite pilligt har det varit, men visst blev de fina?
Sonen och jag är på snabbvisit i stugan, den behövde tittas till och idag ska jag såga ved inför vintern. Den ska ju vara inne före påsk har jag fått lära mig men eftersom påsken var tidig i år anser jag mig inte för sent ute!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Fasen så skönt det där såg ut då. :)
Nu fick jag lite lätt panik, vände mig mot Stempen och frågade om det var så med veden, nja var svaret, undrar vad det betyder. Här brukar det kärras in under semestern nämligen. Vi köpte en vedklyv i vintras, jag kan inte hugga all ved, men klyva ska jag nog klara, tror jag. Vi har ju så mycket ved och den är kapad och grovt kluven av maskin, men det är för grovt för vår kamin tyvärr. Men man får se det som lite muskelträning antar jag och det är väl inte fel.

Margita sa...

Tuffa sockor

Garnhumlan sa...

Superfina. Fina färger som du kombinerat vackert.

KataM sa...

Jättesnygga! Gillar att hälen är svart.

AnJa sa...

Superläckra! Det där med veden lyssnar vi inte på. Det blir när det blir :-)