fredag 14 november 2014

Möte på Mossen

På väg till jobbet idag fick jag syn på två älgar.  De stod och betade löv från ett nedfallet träd. När den ena gick rantade jag efter ( på behörigt avstånd!) Och fick syn på mamma älg, milde tid så stora de är! Kanske uppfattar de Mossens idrottsplats som en trygg plats såhär i älgjaktstider?
För den som vill se fler supersuddiga djurbilder: Klicka p min etikett Djurliv! Min kamera (eller jag!) tycks ha inbyggda suddfilter och darr när det är djur i närheten...

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja de är imponerande älgarna när man är nära!
Tänk jag trodde "ranta" var typiskt för den delen av landet som jag kommer ifrån! Fast du har ju nyss varit i Umeå ;-)

AnJa sa...

Vilken tur att de inte stångade dig! Hörde att de hänt en kvinna i helgen. Det är verkligen mäktigt att få se skogens konung i verkligheten.

Ann-Sofie sa...

Häftigt. De är så otroligt fina.