måndag 24 november 2014

Att utvecklas...

I samband med att min tesil på arbetet var försvunnen tittade jag riktigt djupt i min hurts och då hittade jag inte tesilen men väl min Sockor-extra-allt!
De har också varit borta ett tag men jag har inte saknat dem.
När jag var klar med dem för drygt fyra år sedan var jag ganska stolt; spetsmönster, resår både här och där, tå-upp, magic loop och båda samtidigt. 
Det var många tekniker som var rätt så nya för mig och jag ansträngde mig en del men EGENTLIGEN var sockorna inte bra; mönstret syntes dåligt i det grilliga garnet och dessutom satt de trångt över foten. Och så blev det stor hål där de korta varven tog slut.
Därför hade jag inte saknat dem.
Nu skriver jag inte detta för att racka ned på mig och mina sockor utan snarare för att det känns fint att konstatera att jag kan bättre nu!
Men nu är sockor-extra-allt i alla fall rena!

3 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Visst är det roligt att se att man förkovrar sig. Det finns ju fantastiska möjligheter tack vare nätet.

KataM sa...

Ja, visst känns det bra med de där gamla alstren som visar att man faktiskt har lärt sig något. :-)

AnJa sa...

Skulle bli förvånad över att hitta så fina sockar i en låda här hemma :-). Dessutom har jag slitit ut de få sockpar jag har stickat så det är hög tid att ta fram stickorna igen! Mågott!