söndag 14 september 2014

Valsöndag!

Glöm inte att rösta!😊
Valförrättaren kallade mig lilla vän och jag är både för gammal och för ung för att uppskatta det. Gör go Gôtteborgar-jargong? Knappast okej.
(Jag höll undan mitt röstkort och fixerade min strängaste blick på honom tills han bad om ursäkt. Såpass illa tyckte jag om det.)

Knytsjal i slätstickning med tjocka stickor var som balsam för själ och axel. Tror att jag ska avsluta med moss-stickning och avmaska med i-cord. Eller bara det ena eller andra. Vill inte att kanten ska rulla sig, i alla fall.

3 kommentarer:

Margita sa...

Koftorna är också roliga att virka fick tips om en spansk video på FB och det gick att lära sig där ikväll blir det valvaka

aliel sa...

Att bli kallad lilla vän har jag aldrig uppskattat. Inte som ung. Inte idag. har svårt att se att jag skulle ändra mig tills jag blir gammal. Bra att du sa ifrån!
:-)

nattugglan sa...

jaha du "lilla vän",,det va en fin stickning...Värmer skönt!Hur tyckte du sen att det gick med röstningen, kommer det at bli nå bättre??jag säger..ja det kan man undra, vi följer ju med även härifrån landet.