torsdag 14 augusti 2014

Utmaningar

Ibland behöver man göra nya saker och stugan har gett mig goda möjligheter till detta.
Jag har redan förevisat min elkedjesåg, motorsågen kallad!
Jag har konnit igång med röjsågen fast än så länge i egenskap av ohyggligt effektiv trimmer. Lite jobbig att få igång med startsnöre när ena armen är lite stel, men jag ropar på sonen! När den väl är varm startar den på första rycket!
Jag har kört släpkärra, vilket jag verkligen borde gjort mycket tidigare, det var ju ingenting! (Jag har inte ens provat än att backa, förstås...)
Jag har varit i kontakt med ett skogsbolag och lite andra saker som jag skall skriva mer om en annan gång.
Slutligen har jag gjort en sak som jag tyckte var bra äcklig...
Förre ägaren till stugan hade skruvat bort den lilla inspektionsluckan på avloppstanken (BDT-vattnet, bad, disk och tvätt) och även om slamsugaren är en trevlig karl vill jag inte att han ska köra bort regnvatten.
Så grafitsnöre till packning införskaffades samt 12 stabila skruvar med mutter och sedan var det bara att stå nere i avloppsbrunnen med näsan i äckellukten. Oj, så nöjd jag var när detta var klart!


3 kommentarer:

Monica sa...

Jag är djupt imponerad över din insats nere i brunnen! Tycker det är nog äckligt att rensa avloppen...

Otaliga projekt sa...

Duktiga du!!!
Jag fick göra nåt liknande (ösa en full avloppsbrunn med hink...) och förstår på riktigt din situation. Stark jobbat!
(Eller skitbra gjort?)

KataM sa...

Oj, det var utmaningar som heter duga! Det är värt ett stort grattis och ett fyrfaldigt leve, tycker jag som inte är så modig med sådant där.