lördag 12 april 2014

Neverending stoooory

Den blev ganska så lång! :-)
Christmas rose i fint lingarn från lagret. Rolig stickning hela vägen och kanske ett bra projekt för någon som vill börja med spetsstickning eller någon som vill prova på att sticka från diagram eller "på engelska" för det är många olika standardmönster att prova på, bra diagram och inte mycket text!
( jag orkar inte länka denna gången, mönstret finns på Ravelry, det är gratis att vara med där och inga reklammail inblandade!)
Medan jag stickade fantiserade jag om att trä styvt snöre i kanten ( som blockningskablar!) men när allt kom omkring iddes jag inte...

3 kommentarer:

Margita sa...

Jättefin

AnJa sa...

Fin och lååååååång :-)

KataM sa...

Ser ut att vara en mil lång. ;-) Och väldigt fin.

Jag har provat det där med att sticka efter diagram, men kommer inte alls överens med det, tyvärr.