fredag 29 juni 2012

Wienernougatglass

När jag spunnit lammullen tyckte jag det var såpass lite att det skulle bli väldigt lite om jag gjorde det tvåtrådigt. Så jag letade upp den ljusaste ullen jag har i mina tvättade lager och så spann jag en till lika lång  tråd som  lammullen.

 På bilden tvinnar jag direkt från härveln, himla snitsigt, faktiskt! (Tillägg: Nja, vid närmare eftertanke var det bara halvsnitsigt. Trådarna var aningens olika spända på härveln vilket gav små knixar på garnet. Inte så farligt men för större mängder tråd blir det nog riktigt dumt!)
Tillsammans blev de som smält wienernougatglass!
144 m finfint garn som ska bli till en skrytscarf!

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh så snabb du är och så himla fint det blir. Hm, ännu en grej att lära, att tvinna ihop två trådar alltså. Men det där sättet såg ju smart ut, ska bara hitta en härvel först. :)
Här är det mulet idag så det är fritt att bara mysa med sitt eget, nu är valet svårt bara, ska jag spinna, sticka eller tova? Tur semestern närmar sig.
Ha nu en fin dag med din glass.

Snögumman sa...

Så snyggt! Ser fram emot att se scarfen sen :)
Jag har nyss gjort mina försök att spinna. Svårt men så kul! Blir definitivt fler försök :)

Mia stickar sa...

Blir så avundsjuk på er som kan spinna så fint!

Renée sa...

Lovely helt enkelt!

Sunna sa...

wow, ser helt underbart ut

Annika sa...

Så himla duktig du är! Att spinna är något som jag också skulle vilja kunna, men inte tror mig om. Wienérnougatglass är perfekt namn!
Ha´ det gott!

KataM sa...

Så fint du spinner!

Och så smart att tvinna direkt från härveln. Det måste jag komma ihåg.